به دلایل زیر ۱۳ آبان پیشرفت بزرگی برای جنبش سبز بود

۱) سرعت و تعداد پخش ویدیو‌ و خبر از همان دقایق ابتدایی شگفت آور بود. علیرغم سانسور شدید، اطلاع رسانی در مورد حوادث ۱۳ آبان بسیار با قدرت انجام شد این یعنی‌ مردم راه های عبور از سد سانسور را فرا گرفته اند و این برای حکومتی دیکتاتوری بسیار درد آور است .

۲) حضور پر شور شهرهای دیگر علاوه بر تهران، حتی جاهایی که تا به حال هیچ خبری از آنها نرسیده بود. این هم، خبر از پیشرفتی‌ دیگر در همه گیر شدن جنبش سبز میدهد.

۳) تعداد جمعیت در تهران غیر‌ قابل تصور بود. با توجه به اینکه نیروهای سرکوبگر تمام تلاش خود را میکردند که هسته اصلی‌ تظاهرات شکل نگیرد در نتیجه جمعیت در منطقه بسیار وسیعی پخش شده بودند اما با این حال در همهٔ فیلم‌ها از نقاط مختلف تهران فشردگی جمعیت نشان از حضور بی‌ سابقه مردم داشت .

۴) با توجه به موارد بالا و تمام نشدن ماجرای اعتراضات بعد از ماه‌ها، کودتاگران متوجه شده اند که این تو بمیری از اون تو بمیری‌ها نیست، اگر اونها متوجه نشدن، حداقل خودمون متوجه شدیم.

۵) در تظاهرات ۱۳ آبان، مقام عظمای ولایت به شدت تحقیر شد . هیچ گاه در ایران به این تندی و گستردگی بر علیه رهبری شعار داده نشده بود. تصاویر لگد مال شدن پوستر بزرگ خامنه‌ای توسط بسیاری از خبرگزاری‌های معتبر دنیا منتشر شد. خلاصه اینکه تقدس رهبری به فنا رفت.

یک پاسخ

  1. درود بر شما که با اطلاع رسانی هم وطنان را از اخبار ایران مطلع می کنید در ایران که سانسور خبری شدیدی هست و اخبار واقعی به دست ما نمی رسد باز هم گلی به جمال شما همیشه سبز باشید ایستادگی رمز پیروزی ماست

بیان دیدگاه